Wednesday, May 9, 2007

會考經濟之重點搶分篇(第5講): Time cost (時間成本)

Time cost (時間成本) 呢個concept响05-B9(c)考過。
Time itself is not a cost. (時間本身不是一個機會成本。) 以塞車為例, 如果塞3粒鐘, 經濟學所指嘅time cost (時間成本) 唔係3粒鐘, 而係果3粒鐘呢段時間入面嘅 “highest-valued alternative use of time”(最高價值的其他用途), 最容易理解嘅方法係諗吓你响呢3粒鐘可以做d咩? 如果有5樣嘢可以揀嚟做, 就排吓呢5樣嘢邊樣最想做至邊樣最冇咁想做, 所以time cost就係因為塞車而被放棄嘅選擇中價值最高果樣嘢

同學可以諗吓, 如果你同李嘉誠搭同一班機返香港, 一齊delay咗2粒鐘, 你同李嘉誠嘅time cost 一樣嗎? 答: 「一樣, 因為大家都冇咗2粒鐘」, 錯喇! Time cost 並唔係以幾耐 (即幾多粒鐘)計算。答: 「唔同, 因為大家嘅highest-valued alternative use of time唔同」, 啱喇! 最容易寫嘅解釋係考慮呢段時間入面 income forgone (唔見咗幾多錢), 例如你本來果2粒鐘去幫人補習, 收費一粒鐘$50, 敢你咪因為delay 而放棄咗賺$100($50 x 2) 補習費,而李嘉誠本來果2粒鐘去簽張$1億嘅合約, 因為delay 而放棄咗賺呢$1億, 所以你同李嘉誠嘅time cost係唔同o架!

經濟友想問吓同學, 如果你同李嘉誠返香港後果2粒鐘冇打算做任何野, 敢你哋嘅opportunity cost 會一樣嗎?

經濟友

1 comment:

Unknown said...

睇左你幾篇文章,覺得非常有用,真是感謝!我下年先會考,我想問問,係邊種情況下先要答time cost? 因為多數題目唔會指明要你答time cost,假若我在一些沒需要答time cost的題目答了,豈不是很浪費時間?