Thursday, May 10, 2007

會考經濟(10/05/2007) kalayee問

kalayee問: 睇左你幾篇文章,覺得非常有用,真是感謝!我下年先會考,我想問問,係邊種情況下先要答time cost? 因為多數題目唔會指明要你答time cost,假若我在一些沒需要答time cost的題目答了,豈不是很浪費時間?

Kalayee,

其實time cost响會考嘅structural question 出現得唔算多, 主要响AL嘅essay question度考。題目唔會指明要你答time cost, 因為敢即係俾埋答案你。係邊種情況下先要答time cost?經濟友建議同學一見到opportunity cost (機會成本)嘅題目時, 首先要諗 full cost (全部成本), 即係除咗响做一件事所需要付出嘅金錢外, 仲要考慮吓做果件事令你犧牲咗d乜, 即係做唔到另一樣嘢嘅代價。第二, 無論係structural question 或 MC, 離離去去都係考慮以下是但一個point:

1. non-money cost(非金錢成本) --- 只要明白Full cost= money cost+ non-money cost, 諗吓做果件事令你冇咗d咩non-money嘅嘢, 例如04-A2 (c)問放棄教席嘅opportunity cost, full cost包括 money cost ---即做教師果份人工 + non-money cost ---冇咗非金錢報酬, 例如冇咗教掂學生攞A嘅滿足感



2. time cost (時間成本) --- 除咗Paper 1嘅05-B9(c)之外, 大家不妨參考理MCQ 2000 Q.2, 問陳生同黄生會揀搭火車定係搭飛機, 同學只要諗番Full cost, 包括 money cost ---車票/機票價錢 + time cost --- 因為搭火車/飛機呢段時間而犧牲咗做某d嘢, 即 “highest-valued alternative use of time”(最高價值的其他用途), 如果用金錢去量化“highest-valued alternative use of time”, 即income forgone (賺唔到d錢), 敢就可以計算出 各人搭火車同埋搭飛機嘅full cost, 然後揀果個低full cost 去搭啦!


經濟友俾多一個application問吓同學, 如果你lunch之後唔上2堂 Econ, 逃學走去排隊買2張蜘蛛俠戲飛同男朋友 (女朋友)睇, 如果1張戲飛 $60, 而Econ阿 Sir上親堂都俾好多猛料你, 兩堂入面簡直係袋咗$500落你袋度, 敢你嘅time cost係乜?再計吓你逃學去買戲飛嘅opportunity cost (即full cost)啦! 一句講晒, 諗full cost就知道駛唔駛考慮time cost喇!

Kalayee, 答到你嘅問題嗎?

經濟友

3 comments:

Dennis Chan said...

個網實在太正喇...!
教左我好多野
估唔到世上有d咁好o既老師
咁好心機解釋
又肯大方公開
實在太偉大了!!!

Friendonomics said...

好多謝你哋對經濟友嘅支持同讚賞, 希望嚟緊會有更多同學到呢度分享讀econ時遇到嘅問題啦!

經濟友

Unknown said...

非常詳細,一針見血,答到我既問題仲有突添...thank you!